Webcare is online klantenservice
Een webcare team is online bezig om de reputatie van de opdrachtgever hoog te houden. Socialmedia wordt in de gaten gehouden en negatieve berichten worden zo snel mogelijk behandeld zodat mensen weer tevreden berichten over het bedrijf de wereld in kunnen sturen. Daarnaast krijgt men door het inzetten van een webcare team een beter inzicht in het gebruik van een product en de het beeld dat er leeft over een product of bedrijf. Door de opkomst van Twitter, Facebook, Blogs en Fora is het steeds makkelijker om te klagen over iets, om dit negatieve nieuws beperkt te houden kan een webcare team ingrijpen en zorgen dat niet meer mensen dit negatieve beeld overnemen. De klager of de persoon die een bericht plaatst voelt zich serieus genomen als een lid van het webcare team contact opneemt, en is vaak sneller dan een normaal klantenservice contact. Webcare gaat niet altijd over negatieve berichten, een webcare team kan zich ook mengen in een discussie over een product wat ook positief kan zijn, of kan informatie verstrekken over prijzen, verschijningsdata, etc.
De Dagen 2011: webcare
Tags: bedrijf, beeld, beperkt, berichten, discussie, Facebook, informatie, inzicht, klantenservice, lid van, media, meer, mengen, negatieve, normaal, online, opdracht, opdrachtgever, positie, positief, prijzen, product, reputatie, serieus, Service, snel, sneller, Social, Socialmedia, twitter, verschijningsdata, Verstrekken, webcare, zorgen
No Responses