Wat betekent PET design?

PET betekent Persuasion, Emotion and Trust

PET design wordt steeds belangrijker in de online wereld. In de reclames zien we elke dag al verleiding, maar hoe werkt dit online waar de gebruiker zelf alles kan en wil bepalen?
PET design is een methodie die overtuiging, emotie en vertrouwen van een website evalueert. Het wordt ook wel eens persuasive design genoemd: usability kijkt naar wat de gebruikers kunnen doen, en met persuasive design kijk je naar wat de gebruikers daadwerkelijk gaan doen. De moderne webwereld gaat uit van het groepsgevoel, loyaliteit en het vertrouwen in de maker van de website. Het komt erop neer dat je moet zorgen dat een gebruiker je website vertrouwt, dat het een emotionele band creët en dat het de gebruiker overhaalt om actie te ondernemen. PET design begint met een onderzoek naar de gebruiker: wat zijn de verwachtingen en brengt de gebruiker tot je website.

7 principles that make your website more engaging

Persuasion, Emotion, and Trust (PET) design in action

Tags: , , , , , , , , , , ,

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.