Een touchpoint is een aanraakpunt
Touchpoints zijn momenten of kanalen die een consument en een onderneming met elkaar in contact brengen. De term komt veel voor in de marketing en gaat er dus om dat iedere keer dat je in aanraking komt met een merk of een onderneming (dus een touchpoint) dan kan je gevoel of je mening van deze onderneming veranderen. Een logisch touchpoint is een bezoek aan een winkel, maar het kan ook de nieuwsbrief zijn die men ontvangt, of een vrachtwagen voorbij zien rijden met de merk naam erop. Iedeer touchpoint zorgt ervoor dat iemand een bepaalde ervaring opdoet met het merk in gedachte. Het kan dus zowel positief als negatief werken op het gevoel dat iemand uiteindelijk heeft bij je merk. Voor een bedrijf is het belangrijk dat de meeste touchpoints dezelfde uitstraling hebben, dat er eenheid in zit en dat zoveel mogelijk mensen er dus een positief gevoel aan overhouden.
Tags: aanraakmoment, consument, gevoel, marketing, mening, mensen, negatief, nieuwsbrief, onderneming, positief, term, touchpoint, touchpoints