RLSA betekent Remarketing Lists for Search Ads
RLSA is een optie die je kunt gebruiken bij Google Adwords, het idee is simpel: je kunt zaken aanpassen voor mensen die je site al een keer bezocht hebben. Je kunt dus met een remarketing doelgroep aanmaken, en als mensen daarin vallen een andere advertentie laten zien, of wellicht een bieding aanpassen. Het is tenslotten een interessante doelgroep: het zijn mensen die je website al een keer bezocht hebben, ze hebben dus al een indruk van je (wellicht hebben ze zelfs als iets in het winkelmandje liggen maar nooit het proces hebben afgemaakt). Stel je voor dat je een webshop hebt, en je een bezoeker heeft al een aantal artikelen in het winkelmandje gestopt. Doordat het etenstijd is, er visite langs kwam of omdat iemand moest overstappen naar een andere trein is dat proces nooit helemaal afgerond. Zo’n persoon kan deel uit maken van een remarketing list: opnieuw benaderen dus eigenlijk. Daarnaast is de kans ook groot dat als je deze persoon weer naar je site kunt trekken, dat het proces dan wel wordt afgemaakt en je dus weer omzet kunt maken. Het zijn dus personen die het wellicht waard zijn om meer voor te betalen, omdat je met grotere zekerheid kunt zeggen dat er omzet aan vast zal zitten. Natuurlijk is dit niet altijd het geval en zijn er vele variabelen die meespelen, vandaar dat het altijd handig is om een Google Adwords specialist in te schakelen: die kunnen het beste inschatten wat iets waard is, en zo je RLSA en je advertentiebudget zo optimaal mogelijk in te zetten.
Effect Internet Services
Tags: advertentie, AdWords, google adwords, marketing, r.l.s.a., remarketing, rlsa, specialist