Wat is PostNL?

PostNL is een postbedrijf

PostNL is een Nederlands postbedrijf die middels dochterbedrijven ook actief is in andere landen (België, Luxemburg, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk). De afgelopen jaren zijn er verschillende fusies, opsplitsingen en naamsveranderingen geweest, het begon allemaal met de PTT. Door de overheid is PostNL aangewezen als het bedrijf dat de universele postdienst doet. Het moet daarom minimaal 95% van de aangeboden post de volgende bezorgdag bezorgen (en dat doet ze van dinsdag t/m zaterdag). Met de opkomst van het internet merkt PostNL dat er steeds minder brieven verzonden worden, en ziet PostNL zichzelf dus ook niet echt als een postbedrijf maar vooral als een logistieke dienstverlener. Dit doen ze door bedrijven te helpen met hun marketing, en het vervoer aan te passen: het is ook mogelijk om temperatuur gecontroleerd vervoer via PostNL te laten verlopen bijvoorbeeld.

Voor de consument wordt er vooral steeds meer gemak aangeboden: pakketten die retour moeten kunnen nu thuis opgehaald worden zodat de consument niet meer naar een PostNL punt hoeft om het pakket in te leveren. Maar ook stappen ze in het bezorgen van bloemen en maaltijd, en onlangs ook in het leveren en monteren van witgoed. Maar waar PostNL vooral bekend (of berucht) om is, zijn de medewerkers die niet altijd juist handelen. Denk hierbij aan pakketjes die te laat geleverd worden, bij de buren afgeleverd zonder een notificatie, pakketjes die met schade geleverd worden, etc. Kijk eens rond op social media en je ziet vooral veel klachten over de bezorging, terwijl dat toch de core activiteit is. Heb je nu ook een klacht, of juist een positief iets, kijk dan eens bij postnl contact voor de mogelijkheden om contact op te nemen met PostNL.

Afbeelding:
PostNL


Tags: , , , , ,

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.