Blue Monday

Afgelopen maandag was het Blue Monday, voor het eerst dat ik merkte dat het al een tijdje leefde onder de mensen. Voorgaande jaren zagen we pas dingen in het nieuws op de dag zelf, of de volgende ochtend lazen we iets in de krant. Dit jaar was het anders en begon het al halverwege januari.

Het geeft ook als resultaat dat op deze Blue Monday zelf ook het bezoek vele malen hoger was dan het jaar ervoor, en nog opvallender: ook het bezoek aan Blauwe Maandag liep daarmee omhoog. Dit is wel aardig te zien in de onderstaande twee grafieken.

Blue Monday
Wat doet een blauwe maandag met je website? 7
Blauwe maandag
Wat doet een blauwe maandag met je website? 8

In totaal zorgt deze deprimerende maandag voor een totale toename in bezoek van 173% (als je het vergelijkt met de maandag ervoor). En als je specifiek kijkt naar de twee belangrijkste berichten dan is de toename van Blue Monday zo’n 5.565 en die van blauwe maandag 2.383%. Dat zijn mooie getallen en die dagen zouden er vaker moeten zijn. Het totaal overzicht van januari tot nu toe ziet er dan zo uit:
Wat doet een blauwe maandag met je website? 9

Tags: , , , , , , , , , ,