Millennials is een marketingdoelgroep
Millennials, of Generatie Y is het vervolg op de luie, niets uitvoerende generatie X: het zijn de mensen die geboren zijn begin jaren 80 tot aan het begin van 2000. Niet iedereen heeft dezelfde definitie, sommige mensen stoppen voor 2000, en sommige beginnen zelfs als eind jaren 70. Het gaat grofweg om dezelfde mensen met ongeveer dezelfde cultuur en jeugd ervaring. Vaak willen millennials van betekenis zijn, niet alleen op het sociale vlak maar ook in het werkveld. Op het CV van een millennial staat vaker zaken die te maken hebben met duurzaamheid en maatschappelijke doeleinden.
De millennial is opgegroeid met het internet en een vertrouwd gevoel met technische ontwikkelingen: het is daarom ook een belangrijke doelgroep vooral voor bedrijven die zich bezighouden met technische ontwikkelingen. Bedrijven als Netflix, Spotify, Uber beschouwen de millennials als belangrijkste doelgroep, sterker nog: de millennials zijn de bedenkers van deze producten/bedrijven.
Tags: Cultuur, duurzaam, geboren, generatie, gevoel, internet, maatschappelijk, marketing, millenial, millenials, millennial, netflix, ontwikkeling, producten, Spotify, technisch, uber