ADCN betekent Advertising Design Creativy Netherlands
Vroeger betekende ADCN: Art Directors Club Nederland maar met de lampen uitreiking van 7 april 2015 is bekend geworden dat ze nu door het leven gaan als Advertising Design Creativity Netherlands. Het ADCN heeft als doel het zichtbaar maken en het verbeteren van het creatieve peil van uitingen op het gebied van commerciëe communicatie en aanverwante disciplines. De hoofdtaak van het ADCN is het toekennen van de Reclame Jaarprijzen en het uitgeven van het Reclame Jaarboek.
Freelancers, reclamebureaus en ontwerpbureaus sturen elk jaar het werk dat ze gemaakt hebben in, waarna verschillende jury’s het ingezonden materiaal beoordelen op creativiteit en originaliteit. Elke jury kent binnen zijn categorie bekroningen toe als daar aanleiding toe is. Meer informatie is te lezen op de website.
Tags: a.d.c.n. art, adcn, art, artdirector, artdirectors, beoordelen, boek, Bureau, club, communicatie, creatie, creatieve, creativiteit, director, gezonden, informatie, jaar, jaarboek, jury, kroning, materiaal, ontwerp, prijzen, reclame, uitgeven